Vierde reisverslag Cuba, weer thuis - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Agnes Al - WaarBenJij.nu Vierde reisverslag Cuba, weer thuis - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Agnes Al - WaarBenJij.nu

Vierde reisverslag Cuba, weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Agnes

02 November 2015 | Nederland, Wormer

Vierde reisverslag Cuba
Vrijdag 30 oktober dag 19:
Gisteren was echt een luierdag in de avond heerlijk gegeten en daarna lekker zitten kletsen. Net voor het eten begon het te regenen maar dit bracht niet echt verkoeling. Wel mooie piano muziek in de lobby. In het restaurant vliegen de mussen en merels gewoon vrolijk rond, het is namelijk vrij open.
Vanochtend eerst naar huis gebeld om ma te feliciteren met haar verjaardag. Vonden ze erg leuk.
Vandaag om 10 uur maar met de hop on hop off bus naar Varadero geweest, het was al weer heet. Het was even een uitje maar we snappen niet dat mensen twee weken hier all inclusive gaan zitten en zo niets van Cuba zien. Deze twee en een halve dag is voor ons genoeg. Varadero stelt niet echt veel voor. Veel souvenier winkels en voor de rest veel hotels. Tegen half twee waren we weer in het resort, geluncht en daarna alvast onze tassen op orde gebracht. Ik ben nog even naar het strand geweest en Ingrid is gaan lezen in de lobby. Er stond vanmiddag gelukkig wat meer wind. Daarna heerlijk in de lobby zitten kletsen tot het diner.
Vandaag is Alexis aan gekomen met zijn vrouw voor een nachtje Varadero hij kon een auto van vrienden lenen zo kan hij ons morgen nog gedag zeggen.
Bij het diner kwamen de dansers binnen met muziek en dans om de show van de avond aan te kondigen. Er was eerst om half negen een band op het plein buiten het theater en daarna de show. De band was erg leuk de show niet echt. Hebben een klein stukje bekeken en voor de rest op het plein gezeten. Na de show speelde de band nog wat nummers erg gezellig. Het was nog steeds erg warm buiten.
Zaterdag 31 oktober dag 20:
Vandaag de laatste dag Cuba, uitgeslapen en om half twaalf uitgecheckt maar moeten nog tot vier uur wachten tot we naar het vliegveld gaan. Gelukkig mag je je bandje houden tot je weg gaat dus kunnen we straks heerlijk lunchen en zitten we nu in de lobby met wat drinken. Het is weer warm al staat er wel wat meer wind. Het is al drie dagen zo rond de 33 graden. Alexis komt nog even checken of we nog weten hoe het vanmiddag gaat en om afscheid te nemen voor hij zelf terug gaat rijdt naar Havana.
Tegen twee uur gaan lunchen zo gaat de tijd weer wat sneller en nu een cappuccino in de lobby. Om half vier ons om gaan kleden en de tassen uit de bagage kamer gehaald. Iets voor vieren met onze vertrouwde bus en chauffeur op weg naar het vliegveld. Onderweg nog 1 stop en tegen kwart voor zeven waren we op het vliegveld. Doordat we iets vroeger waren ging het inchecken erg snel en waren we zo door de douane heen. Daarna begon het wachten om 10 voor 10 konden we aan boord en zijn zowaar op tijd vertrokken. De vlucht gaat 8 uur en 50 minuten duren. Veel is er niet te vertellen over de vlucht we waren op tijd in Madrid, slapen lukte alleen niet zo erg. De vlucht naar Amsterdam vertrok een kwartier later en boven Rotterdam en Zeeland hebben we vijf keer een rondje moeten draaien in verband met de mist. Maar we mochten een half uur later dan gepland gelukkig wel landen. Op Schiphol met zijn tweeën nog koffie gedronken en de trein gepakt.
Het was weer een bijzondere reis. Heel veel gezien en veel gelachen met elkaar, op naar de volgende reis.

• 02 November 2015 - 21:19

Marja :

Welkom thuis, nu heerlijk ff bijkomen, wat wordt de volgende reis?