eerste reisverslag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Agnes Al - WaarBenJij.nu eerste reisverslag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Agnes Al - WaarBenJij.nu

eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Agnes

06 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerste reisverslag Zuidelijk Afrika:

Dag 1
Vandaag is het dan eindelijk zover op vakantie. Om 5 uur gaat de wekker en tegen zessen brengt mijn broer me naar het station in Wormerveer. Dacht dat het wel rustig zou zijn zo vroeg op zondagmorgen maar in Zaandam stappen er veel mensen in. Er was een gabberfeest geweest, moet zeggen iedereen was rustig . Zeker moe van het feest.
Onderweg rotweer ga gelukkig de goede kant op. Op Schiphol verliep alles erg snel was binnen 20 minuten door de douane. Alleen ging ik door de selfscan maar moest toch naar de dame achter de balie toe. Kwam door mijn achternaam. Werden mijn persoonsgegevens opgevraagd maar ik mocht er door. Tijd voor een ontbijtje met koffie. Rustig aan rondgewandeld op Schiphol en tegen negen uur richting de gate. Alles verliep soepel en ik zat helemaal achterin het vliegtuig. Had samen met mijn buurvrouw een stoel over erg handig en meteen iets meer ruimte. De vlucht was goed. Een nieuw vliegtuig met touchscreen schermen, lekker muziek geluisterd, t.v. gekeken en spelletjes gespeeld. Ook leuk gepraat met mijn buurvrouw Felicia, die ook met Sawadee meegaat. De vlucht ging erg snel.
Na de landing door de douane. Er was alleen 1 van mijn mede reizigers niet aanwezig en Colin de reisbegeleider wist niet hoehet precies zat dus staan wachten maar niets hoor. Toen toch maar met de overkant truck naar het hotel een ander dan waar we eerst heen zouden gaan want daar was geen warm water. Tegen twaalven lag ik in mijn bed.

Dag 2:
Vandaag na het ontbijt eerst met de rest van de groep en Colin verder kennis gemaakt. Ook werden de chauffeur en de Kok voorgesteld.
Met een deel van de groep op pad naar Kaap de Goed Hoop met Johnny de gids voor die dag. Alles werd door hem verteld in het Afrikaans, soms even wennen maar goed te verstaan. Regen en bewolking maar gelukkig klaarde het al snel op en kwam zelfs af en toe het zonnetje er door. Tijdens de eerste koffiestop in Noordhoek nieuws over onze vermiste groepsgenoot. Hij was eendag eerder al aangekomen en zat in het andere hotel. Een beetje een miscommunicatie, we hebben op hem gewacht werd door Colin met de taxi gebracht zodat hij nog mee kon naar de Kaap.
Op weg naar de Pinguïns in Boulders, hier loop je op een verhoogd pad tussen de Pinguïns door zodat je ze goed kon zien. Altijd leuk om te zien.
Door naar het nationaal park Kaap de goede Hoop, waar er eerst de meegebrachte lunch werd opgegeten en dan wandelend eerst naar de vuurtoren op de punt van de Kaap en vandaar naar Kaap de goede Hoop. Soms wat zon maar ook flink wat wind vooral boven op de Kaap. Wel een geweldig uitzicht over de Atlantische en de Indische oceaan op het uiterste puntje van Afrika.
Op de terugweg nog twee struisvogels gezien met op de achtergrond de oceaan, leuk om te zien.
Terug in Kaapstad wat gedronken en met wat andere van de groep uit eten geweest. Op weg naar het restaurant kwamen we bij het zebrapad een dame tegen die zeer vrolijk vertelde dat ze jarig was en of we even in het Afrikaans voor haar konden zingen. Het was niet zozeer een vraag als doe dat maar even. ze zong het eerst zelf. Toen moesten wij, gezegd dan moet je op die verhoging gaan staan en hebben we voor haar in het Nederlands gezongen daar was ze erg blij mee en ik kreeg een omhelzing en drie zoenen.
Een mooie dag gehad en een leuke groep mensen. Een goed begin van de vakantie

Dag drie::
Vandaag alleen op pad naar Robben eiland, vanaf het hotel in drie kwartier naar de haven gelopen en vandaar met de boot naar het eiland. Op het eiland eerst een rondrit met de bus en mijn eerste steenbok gezien. Daarna door een oud gevangene rond geleid door een deel van de gevangenis. Indrukwekkend om te zien en te horen hoe het eraan toe ging.
Terug in Kaapstad op zoek naar een taxi om naar de Tafelberg te gaan. Maar als je er een nodig hebt is er geen één te bekennen. Dus eerst maar naar de Compagnie tuinen geweest. Eindelijk een taxi gevonden op naar de Tafelberg. Hier met de kabelbaan omhoog en tussen de wolken door een mooi uitzicht op Kaapstad en zelfs Robben eiland.
Tegen kwart voor zes was ik weer terug in het hotel. Gelukkig op tijd om mee te gaan naar een Afrikaans restaurant om te eten. Erg gezellig en lekker eten. Zelfs nog even gedanst.
Morgen gaan we weg uit Kaapstad en op weg naar de Ceder bergen.

• 06 September 2016 - 23:13

Marja :

Hey Agnes, leuk verslag, al n hoop gezien, nog veel plezier en n goeie rondreis groetjes

• 06 September 2016 - 23:35

Jose T"sas .:

Hoi agnes. Klinkt weer geweldig. lekker genieten. leuk he ,die Pinquins?

• 07 September 2016 - 14:34

Ingrid:

Hey Agnes,
    Wat leuk om je avontuur weer te lezen, brengt ook wat herinneringen terug. Fijn dat het goed met je gaat, geniet!!!

• 07 September 2016 - 16:21

Cindie:

Hoi Agnes, wat heb je al weer veel gedaan in die paar dagen. Veel plezier nog.
    Groetjes

• 07 September 2016 - 18:24

Saskia Kanters:

Hey Agnes,
    Leuk om je verhalen weer te lezen!
    Hele fijne vakantie, lekker genieten!

• 07 September 2016 - 21:00

Elma:

Hi Aggie, fijn om te lezen wat je tot nu toe allemaal hebt beleefd. Ik ben ook in Boulders geweest en herinner me nog goed hoe mooi het was maar ook hoe het er stonk:-) Ik ben benieuwd of je daar waar de oceanen samen komen het kleurverschil in het water hebt gezien. Hier gaat alles goed. Met pa naar het VU geweest. De dokter heeft aangegeven dat hij nog veel te goed is om mee te doen aan het experiment. Toch wel weer een opsteker. Voorlopig blijven we aan de EPO en dat moet zeker 3 maanden de tijd krijgen om aan te slaan.
    De groeten en dikke zoenen van ons allemaal!

• 09 September 2016 - 14:30

Patricia:

Hé Agnes,
    We zijn aan het eten op het werk en ik lees aan Georgette even je verhaal voor..je krijgt de groetjes van haar. Erg leuk om wat van je te horen en je avonturen te lezen!
    Liefs, Patricia