Eerste verslag Sumatra - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Agnes Al - WaarBenJij.nu Eerste verslag Sumatra - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Agnes Al - WaarBenJij.nu

Eerste verslag Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Agnes

17 September 2014 | Indonesië, Padang

De laatste voorbereidingen zijn gedaan, inpakken en dan samen met Ingrid op weg naar Sumatra.
Op maandag met de trein naar Schiphol en na een vertraging van 1 uur om zes uur in de avond op weg naar Jakarta, die dertien en een half uur duurde wel erg lang. Slapen zat er niet echt in we konden alle twee onze draai niet vinden in het vliegtuig. We kwamen de volgende dag (dinsdag) 40 minuten later aan en doordat we eerst een visum moesten kopen en door de douane kwamen we met nog 5 minuten respijt aan voor de volgende vlucht (vooral de douane meneer was wel erg langzaam).
De vlucht naar Padang ging zo voorbij, daarna heerlijk op ons balkon met zeezicht genoten van een borrel en de zonsondergang. 'S avonds met de groep en onze reisbegeleider wezen eten, daarna heerlijk geslapen.
Vandaag, woensdag pas om negen uur er op uit voor een stadstoer van Padang, even wennen aan de warmte, gelukkig was er wat bewolking want warm was het vandaag wel, zo'n dertig graden.
We zijn eerst naar het Adityawarman museum geweest waar we wat over de Minangkabau hebben gezien, vooral de kleren en sieraden die ze dragen bij een huwelijk. Bij de Minangkabau loopt de familie lijn via de vrouw. In de tuin van het museum een hele leuke ontmoeting gehad met een hele grote groep kleuters en hun leidsters, we kregen allemaal een handje, zo schattig.
Van hier was het een klein stukje lopen naar twee oude kerken die nog door de Hollanders gebouwd zijn.
Terug in de bus naar de Arau rivier om vanaf de brug een oud Hollands pakhuis en de rivier op de foto te zetten, de meeste pakhuizen zijn door een aardbeving in 2009 zeer ernstig beschadigd. Hier ligt ook de Chinese wijk en daar hebben we de tempel bezocht.
Tijd voor een koffiestop boven op de heuvel met uitzicht op de vroegere Emma haven.
Op de terugweg gestopt om de langstaart makaken op de foto te zetten die langs de weg zitten omdat ze gevoerd worden.
Geluncht met een rijsttafel.
Nog door een visserdorp en over het strand gewandeld.
Nu terug in het hotel even schrijven en dan is dag drie ook al zowat weer voorbij.

• 17 September 2014 - 12:19

Saskia:

Hey meiden,
    Heel veel plezier, geniet ervan!
    leuke foto's, zelfs Ingrid op de foto, helemaal goed!
    have fun!

• 17 September 2014 - 12:23

Chris:

Have fun...:)
    ben benieuwd hoe je t vindt..
    wij waren daar jaren geleden.
    Zelf net terug uit Rusland; cruise van Petersburg naar Moskou..
    verslag komt eraan..

• 17 September 2014 - 12:25

Chris:

Bedenk me ineens dat wij daar voor de 2 e keer gertrouwd zijn.. huwelijksceremonie speciaal voor ons ( 25 jaar).

• 17 September 2014 - 12:57

Roely:

Hoi meiden,

Ontzettend veel plezier samen en hopelijk met een gezellige groep.
    Dat jullie weer veel mooi's mogen zien.

Groetjes Roely

• 17 September 2014 - 13:42

Patricia, Babet En Papa En Mama:

Hoi Ingrid en Agnes,

Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat en mooie foto's. Mama vindt je haar ook mooi, In...
    Ze is nu hier want ze zijn ook weer terug. Hebben het erg lekker gehad.
    Ik moet jullie heel veel plezier verder wensen namens papa en mama en natuurlijk ook van ons!

Liefs van ons

• 17 September 2014 - 14:30

Joke :

Ha meiden,
    Onze eerste nacht Costa r zit er net op, eerst jullie verslag lezen daarna ontbijten
    Wat hebben jullie al veel gezien, leuk, het wordt geen dineetje op Bali, hi hi dat was ook leuk, we kijken uit maar de rest van de verslagen, tot schrijfs ..joke

• 17 September 2014 - 16:30

Hanny:

Lieve meiden!
    Een fijn tijd toegewenst.
    Leuk om jullie te volgen.
    Liefs Han✈️

• 17 September 2014 - 19:12

Cindie:

Leuk om weer te lezen allemaal! En wat een leuke foto van jullie samen! Veel plezier!
    xx Cindie

• 17 September 2014 - 22:54

Marja:

hoi meiden.
    leuk verslag om te lezen, jullie hebben al n hoop gezien, heel veel plezier nog
    groetjes Marja

• 18 September 2014 - 22:13

Elma:

Hai Ingrid en Agnes,
    Leuk om jullie eerste verslag te lezen en de eerste foto's te zien! Zo te zien is het de reis al meer dan waard geweest. Geniet maar van al dat moois.
    Hier gaat ook alles goed. De vloer bij pa en ma is gerepareerd, alles klaar voor de nieuwe keuken!
    Groetjes en een dikke kus van ons allemaal
    Elma

• 19 September 2014 - 09:09