Van Maumere naar Bajawa - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Agnes Al - WaarBenJij.nu Van Maumere naar Bajawa - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Agnes Al - WaarBenJij.nu

Van Maumere naar Bajawa

Door: agnesal

Blijf op de hoogte en volg Agnes

13 Oktober 2011 | Indonesië, Bajawa

Hallo Allemaal,

Eindelijk weer een plaats waar er internet is, Hier op Flores is er niet overal internet. Dus dat wordt om de paar dagen een reisverslag.
Tot nu heb ik maar een dag wat regen gehad en toen warenwe onderweg met de bus. Dat kwam dus goed uit.
Ik was in Maumere gebleven, Daar naar een traditioneel dorp, aan de ene kant is het leuk om te zien hoe ze de ikat sarong verven en weven maar het voelt ook een beetje gedwongen. Met de dansen en daarna natuurlijk de verkoop van de stoffen. Nu is het dorp niet echt gemakkelijk te bereiken dus komen er niet hordes toeristen.
Daarna naar een weeshuis geweest waar zowel "gezonde", lichamelijk en ook verstandelijk gehandicapten kinderen wonen. Met de kinderen gespeeld en daar ook gegeten, daarna was de dag weer om.
De volgende dag was een reisdag met wat stops bij een markt, koffie stop aan het strand met een beetje regen.
Naar een traditioneel dorp en daar uitleg gehad over de ceremonie's van de dochter van de chief.
Geluncht bij een restaurant gerund door nonnen en eindelijk tegen zessen aangekomen in Kelimutu. De weg was tot nu toe redelijk met hier en daar een slecht stuk.
De volgende dag al om 3 uur op om op tijd te zijn voor de zonsopgang bij de drie meren op de Kelimutu vulkaan.
Eerst een uur met de bus en toen nog 40 minuten lopen. Het was de moeite waard, de drie meren hebben alledrie een andere kleur, zwart, blauw en groen. Het was wel fris en er stond een stevig windje maar het uitzicht was prachtig.
Toen nog even een wandeling gemaakt van een uurtje de berg af naar een waterval en dit allemaal voor het ontbijt. Het werd wel steeds warmer, de zon schijnt goed hier.
Terug naar het hotel voor een wel verdiend ontbijt, gedoucht en weer op pad. Naar Riung aan de kust, de weg was eerst goed, geluncht op green beach en toen weer door. Tegen het eind werd de weg heel erg slecht we waren tegen zes uur in Riung. Precies op het moment dat de elktra aangaat, er is daar namelijk alleen stroom van zes uur 's avonds tot zes uur 's ochtnds. De volgende dag met de boot er op uit, heerlijk zon en gesnorkeld, met een bbq op het strand als lunch, onderweg vliegende honden gezien en natuurlijk heel veel soorten vissen tijdens het snorkelen. Een heerlijke ontspannen dag.
Vandaag weer op weg het eerste stuk over een hele slechte weg, we hebben drie keer een stukje moeten lopen omdat anders de bus niet door de gaten in de weg kon komen. Door een dorpje gelopen en de hele school liep uit om ons te zien.
Geluncht in Soa bij warme water bronnen en hier twee uurtjes doorgebracht. Ben nu in Bajawa en morgen gaan we 3 uur wandelen in de omgeving.
Ik vermaak me prima, het weer is geweldig en de groep is gezellig. Elke avond dobbel ik met een paar anderen.
Tot zover dit verdslag, waarschijnlijk kan ik pas over drie dagen weer internetten want overmorgen gaan we 2 dagen wandelen de bergen in.
Allemaal de groetjes en ik hou jullie op de hoogte.
Foto's wordt erg moeilijk, misschien de volgende keer.

• 13 Oktober 2011 - 13:15

Gerda :

agnes wat maak je weer een moooie reis geniet maar ik reis wel met je meegroetjes

• 13 Oktober 2011 - 16:25

Pia En Jan Mentz:

Veel plezier in Bajawa en een fijne wandeling morgen. Ik zie op internet mooie plaatjes van het eiland. Leuke wandeling morgen. Hier is het herfst vakantie, morgen weg met de kamper, minder beschilderd als de bus in Bajawa en geen warm water bronnen in de buurt, we doen het met de Duitse natuur . Geniet!
    gr. Pia en Jan

• 13 Oktober 2011 - 16:42

Michael & Saskia:

Heel veel plezier!!
    De temperatuur daalt hier in Nederland, dus geniet nog maar van de temperatuur daar!

• 13 Oktober 2011 - 21:44

Guda:

Hoi Agnes, Je maakt al weer veel mee op je reis in deze korte tijd. Ik ben nu erg nieuwsgierig naar die 3 meren die alle 3 verschillende kleuren hebben!? Je hebt er aardig voor moeten reizen om dit te zien, lees ik. Lijkt me schitterend mooi.
    Veel wandel plezier verder.
    Groetjes, Guda

• 14 Oktober 2011 - 08:47

Annemieke:

klinkt goed allemaal geniet van je reis wij gaan morgen ook weekje weg dus lees je verslag daarna weer.groetjes

• 15 Oktober 2011 - 14:14

Romi:

Hallo Agnes, je hebt al heel wat gedaan en gezien. Lijkt me leuk, al dat gehobbel met de bus! Ik hoop dat je geen beroepsdobbelaar gaat worden (hi hi). Veel plezier en tot je volgende verslag.

• 16 Oktober 2011 - 12:46

Elma:

Hoi Ag, meid wat ben je toch in de weer. In de bus, lopen, weer in de bus. Je moet er echt wel wat voor over hebben om al die mooie plekjes te kunnen bezichtigen. Maar uit je verhalen is duidelijk dat het de moeite meer dan waard is. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je foto's. Papa en ik hebben ook een erg leuke week in Barcelona gehad. De eerste dag nog veel lopend gedaan maar daarna hadden we al snel in de gaten dat de citybus een veel comfortabeler vervoermiddel was. Bovenop de bus lekker in de zon hebben we heel Bcn gezien. Prachtige stad en voor degenen die er nog niet zijn geweest zeker een aanrader! Terug in Nederland was het meteen ruim tien graden kouder, maar het zonnetje schijnt nu wel.
    Geniet nog maar even lekker. Dikke kus van mij, Elma