van Labuan Bajo naar Gili Melo - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Agnes Al - WaarBenJij.nu van Labuan Bajo naar Gili Melo - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Agnes Al - WaarBenJij.nu

van Labuan Bajo naar Gili Melo

Door: agnesal

Blijf op de hoogte en volg Agnes

26 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's, het is leuk om ze te lezen.
Precies een week terug heb ik mijn laatste stuk geschreven en nu ben ik weer ergens met internet. Dus tijd voor weer een verhaal.
Vorige week woesndag vertrokken uit Labuan Bajo en ingescheept op de Bintang laut voor een drie daagse tocht over zee.
Met heel veel snorkelen en ook twee wandelingen een heel ontspannen tripje.
De eerste dag meteen al na 40 minuten de eerste snorkel stop bij Pulau Bidadari, heel veel kleine vissen gezien en ook nog baracuda's. Ze waren niet heel groot hoor.
Terug op de boot heerlijk ziteen lezen en tijd voor de lunch, echt heel lekker, iedereen die je tegen komt heeft het over de kok van de Bintang laut. Wat die man in zo'n klein keukentje kan maken is geweldig.
Na de lunch nog een keer gesnorkeld maar het werd bewolkt en daardoor werd het water ook kouder dus iedereen was snel aan boord. We hebben toen een half uurtje regen gehad en toen was het weer zonnig. Onderweg dolfijnen gezien. Voor anker gegaan bij Rinca, lekker gekletst en gelezen en daarna aan dek geslapen.
De volgende dag om 5 uur wakker met de sterrenhemel boven je, om 6 uur zat iedereen al aan het ontbijt om tgen 7 uur te kunnen gaan wandelen op Rinca en de komodo varaan te gaan zien. Twee uur op het eiland rondgewandeld met de rangers en de komodo draak gezien zowel bij het rangers station als bij een waterdrink plaats. Wat een grote en lelijke beesten zeg maar wel mooi om ze te kunnen zien. Ze zijn net als de krokodil gewoon prehistorisch.
Het was alweer erg warm en terug op de boot meteen badpak aan en het water in voor een verkoelende duik.
Na twee uur varen was het weer tijd voor snorkelen en lunchen erg vervelend allemaal.
Na drie uur weer verder gevaren naar Komodo en daar nog een uur gewandeld en nog meer komodo draken, herten everzwijnen gezien.
Terug op de boot meteen voor de afkoeling weer even gezwommen.
"s avonds weer heerlijk gegeten en aan dek geslapen.
De volgende dag op weg gegaan naar de laatste snorkelplek en daar cvandaan op weg naar Sape op Sumbawa.
Onderweg een zeeschilpad voorbij zien zwemmen.
Na aankomst op Sumbawa door gereden naar Bima waar we alleen maar een tussenstop hadden om te slapen. Op Sumbawa is zowat geen toerisma dus iedereen keek ons na, hierdoor ook geen internet.
Vandaar over hele slechte wegen door naar Sumbawa Besar, waar we negen uur over hebben gedaan met een lekke band. Wat niet verwonderlijk was door die slechte wegen.
In Sumbawa besar een hotel aan het strand. De volgende dag met een paar mensen van de groep wezen snorkelen, het was weer mooi om al dat koraal en de vissen te zien. De terugreis met de boot ging over iets grotere golven maar veilig bij het hotel aan gekomen.
De volgende dag door naar de veerboot en na een half uurtje varen waren we op Lombok.
Onderweg naar Tetabatu gestopt bij een pottenbakkersdorp en uitleg gehad over hoe het gemaakt werd, natuurlijk door vrouwen, mannen doen niet zoveel hier in indonesie.
Na aankomst in het hotel gegeten en even gekaart en op tijd naar bed.
\De volgende dag om 8 uur twee uur door de rijstvelden en de dorpjes heen gewandeld en naar een waterval gewandeld en daar even gezwommen om af te koelen. Tijd voor de lunch en daarna gekeken hoe er in dat dorp wordt geweven en nog naar een ander dorp geweest waar ze spullen maken door bamboe te vlechten. Weer een volle dag met weer mooi weer, wel weer warm.
Dan zijn we bij vandaag, We hebben eerst weer twee uur door de rijstvelden gewandeld en iedereen die je tegen komt moet lachen en kijkt ook naar je. was wel leuk want je komt toch op plekken waar je anders niet komt.
Vandaar met de bus weer op weg met een tussenstop bij het zomerpaleis van de vroegere sultan van Bali en Lombok in mataram. Weer op weg en toen de eerste echte regenbui gehad maar toen we aankwamen in Bangsal waar we moesten overstappen op de boot was het weer droog. Zit nu op Gili Melo, heb al heerlijk gezwommen en op het strand gelegen. Ga deze laatste dagen nog even genieten en dan ben ik er zondag weer.

• 26 Oktober 2011 - 14:28

Guda:

Hoi Agnes,
    Hier een snufgroet van mij. Hoofdpijn, keelpijn, grieperig dus.
    Ik ben jaloers op jou warme dagen...
    Je hebt wel weer een leuke trip gemaakt. Snorkelen en lunchen lijkt mij niet vervelend hoor! om elke keer toe doen. :)
    Heel veel plezier de laatste dagen en alvast succes met de terugreis. Het is snel gegaan hé. Kus en groetjes, Guda

• 26 Oktober 2011 - 14:43

Romi:

Ja, ja, je hebt werkpaarden en luxepaarden!
    Geniet nog van de laatste dagen en een fijne vlucht terug naar Holland.
    (Ben enorm benieuwd naar je foto's).

• 26 Oktober 2011 - 15:45

Hanny B.:

Hoi lieve Agnes, heel leuk om je verslag te lezen. Wat beleef en zie je veel. Lijkt me super. Een baracuda... een vlees etende vis! Aahh!
    Fijne tijd en groetjes van Han

• 26 Oktober 2011 - 18:26

Cindie:

Hey Agnes,
    Jeetje wat gaat dat snel zeg. En wat een heerlijke vakantie zo. Lunchen, snorkelen, lezen en wandelen. Heerlijk!! Geniet nog maar lekker die laatste dagen!!
    Groetjes uit Krommenie

• 27 Oktober 2011 - 11:13

Willemijn:

Hoi Agnes

Hier een vrijwillige internet stop gedaan.
    Wat bof je met het weer zeg.
    Lekker zonneschijn en een boel mooie indrukken opdoen om straks de Nederlandse winter te kunnen trotseren.
    Ben benieuwd naar je foto's straks.
    Geniet er nog maar even van.

groetjes, Willemijn.

• 27 Oktober 2011 - 20:43

Elma:

Wat een verhalen zeg, het lijkt wel een wereldreis. En dan heb je eigenlijk maar een klein maar wel erg mooi stukje van de wereld gezien. Fijn dat je zondag weer thuis komt want ik mis je best wel.
    Dikke kus van mij